9.7.09

Puppynin artık bir ailesi var..../alıntı...

NİĞDE'de işkence edilerek zift çukuruna atılan Terrier cinsi köpek, Adana'da sağlığına kavuşturulurken Mersin'de bir hayvansevere verildi.Kimliği belirlenemeyen kişi veya kişiler, 1.5 ay önce köpeği dövüp, işkence yaptıktan sonra zift dolu çukura attı. Yaralı ve perişan haldeki köpeği bulan hemşire Seda Küçükoğlu, onu veterinere, daha sonra evine götürdü, bir süre evinde baktıktan sonra otomobiliyle Adana'ya getirip, Doğayı ve Hayvanları Koruma Derneği (DOHAYKO) Hayvan Barınağı'na teslim etti. Adana Valiliği'nin görevlendirdiği hayvan koruma görevlileri, teslim aldıkları köpeğin üzerindeki zifti temizledi, yaralarını iyileştirdi. Veteriner Burçin Serin'in gözetiminde tedavi edilip, sağlığına kavuşturulan köpeği sahiplenmesi için, sakat, bakıma muhtaç köpek, onu almak isteyen Mersinli hayvansever Süheyla Koçak'a haber verildi. Telefonda anlatılanları duyunca üzülen Koçak, Adana'ya gelerek köpeği teslim aldı. Kendisinin 9 yaşında ‘Rocky’ adlı köpeği olduğunu anlatan Koçak, işkence edilen köpeğe İngilizce'de yavru köpek anlamına gelen ‘Puppy’ adını verdi.

Niğde'den getirildikten sonraki üç haftalık süreçte Puppy’nin tüylerinin uzamaya başladığını, yaralarının iyileştiğini ve psikolojisinin de düzeldiğini söyleyen Koçak, şöyle dedi: “Puppy’nin sağlık durumu çok iyi. Onunla özel olarak ilgileniyorum. Diğer köpeğim Rocky ve komşumuzun köpeğiyle akşama kadar bahçede koşup duruyorlar. Bu sayede psikolojisi de düzeldi. Umarım bir daha böyle olaylar yaşanmaz. Hayvanlar insanların en iyi dostu. Onlara yapılan hiçbir şey geri tepmez, asla nankörlük yapmazlar. Sadece başını okşasanız dahi size minnettar olurlar. Çocuklarımıza hayvanları sevdirmemiz gerekiyor. Bunun için televizyon kanallarında eğitici programlar olsa hayvan sevgisini daha fazla aşılayacağımızı düşünüyorum.”

Ali GÜLERYÜZ
haytap


isterdim ki hiç bir canlı bu kadar yardıma,bakılmaya,sevgiye,aç kalmasın...
ancak bu gibi örnekler tabii ki bizleri sevindiriyor..mutlu son dediklerimizden...evinizde bakamayacak dahi olsanız,onlara su vererek,yemek vererek destek olabilirsiniz..arasıra da başına küçücük bir dokunmanız yeterli.yaralıysa eğer bir veterinere götürebilirsiniz..üstteki olayda olduğu gibi bu konuda bizlere yardımcı çok sayıda veteriner dostumuz var.onların tedavilerini yapıyorlar ve bir yuva bulabilmesi için de çaba sarfediyorlar...mutluluğun sırrı bu...duyarlılık gösterelim..

4 yorum:

lori dedi ki...

glgn, inan resmi gorunce gerisini okuyamadim, hayatta herseye dayanabiliyorum ama bunlara dayanamiyorum..
ama basligi gorunce nasil rahatladim anlatamam.
bi sure yokum dedim ama Fikret Hanim'la gorusuyoruz.
kediyi sahiplendiriceeni umdugum arkadasimdan haber bekliyorum. kendisi Pzartesi- Sali bana mail aticak, sehir disinda cunku.hemen Fikret hanim'la gorusturucem kendisini.
bu minik "gercek melekler icin" her zaman varim ben. son nefesime kadar da oncelik hep onlarin olucak umarim.
Avustralya'dan sevgiler..

İçre dedi ki...

Hayvan sevgisi bambaşka birşeydir ve onu çocuklara aşılamak daha başka...
sevgili gülgün galiba ben bu işten alnımın akıyla çıktım gecenlerde oğlum yuvasından düşen parmağımın ucu kadar ya var ya yok bir yarasa yavrusunu eve getirdi oğlum götür yuvasına koy dedim
"ama ANNE yuvası neresi?ben nasıl bulurum"dedi.
haklıydı :)
madem öyle bana süt getirin besliyim dedim...
parmak ucumla verdiğim sütü içişini bir görsen o kadar tatlıydıki :D

yaklaşık bir haftadır yaşatıyoruz bundan sonra ölmez diye umut ediyorum.
adını muhittin koyduk
bir öncesinde bukalemunumuz vardı onun adıda murtazaydı...
muhittini lezzetlerlede tanıştırdım dün gece ilk defa karpuz suyu içirdim şapur şupuş içti hiç burun kıvırmadan...

diyeceğim oki bir insan hayvanları seviyorsa o insandan asla korkma kimseye kötülük yapamaz.

iyiki varsın gülgün kuçak dolusu sevgilerimi yolluyorum o şefkatlı yüreğine.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Resim her şeyi anlatıyor zaten.
Bu köpeciği bu duruma getirenleri Allah ıslah etsin.
Sevgiler.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çiçeklerin en güzel açanı, yıldızların en güzel parlayanı, hayatın en güzel anı ve Allah'ın cennet mekanı sizin olsun.Mirac Kandiliniz Mübarek Olsun.