3.5.09

DATVİ İÇİN EN İYİSİ HANGİSİ ?

Image

Datvi'ye 'babalık' yapan Cemal Gülas, "Barınakta ayılara antidepresan veriyorlar. Onu doğaya salsınlar" diyor. Prof. Nilüfer Aytuğ: Datvi artık doğaya geri dönemez KARACABEY Ovakorusu Ayı Barınağı'na 7 ay önce Rize’den getirilen yavru ayı Datvi’ye gereken özenin gösterilmediğini öne süren ve rehabilite edildikten sonra doğaya salınması gerektiğini savunan doğa fotoğrafçısı Cemal Gülas'ın

buradaki hayvanların kobay kullanıldığı iddiasına yanıt geldi. Barınak sorumlusu sorumlusu ve Almanya Hayvanları Koruma Derneği'nin Türkiye temsilcisi Prof. Dr. Nilüfer Aytuğ, “Gerçekleri merak edenler Karacabey’e gelsin. Datvi doğaya geri dönemez, bu ayının doğaya geri dönüşünü engelleyen kişi veya kişiler de onunla çok fazla iç içe uzun süre yaşayanlardır” dedi.

Doğa fotoğraçısı Cemal Gülas, şunları söyledi: “Davi ile 7 ay 24 gündür ayrıyız. O beni bırakmazdı ama ben onu bırakmış oldum. ‘Yanlış, yanlışla düzeltilmez’ bunu da biliyorum, yasal düzenlemelerle gerekenin yapılabileceğine inanmak istiyorum, ama yapılmazsa. İtiraf ediyorum işte, aklımdan Datvi'yi o hapishaneden kaçırmak geçiyor.

Image


Bu arada, oranın bir Alman vakfın himayesinde olduğunu belirtmeliyim. Bu vakıflar da kırk ceviz görmeden bir taş atmazlar. Ben orada o hayvanlara bir dizi testler yapıldığını düşünüyorum. Çünkü ayılarla insanların sindirim sistemi aynı, bir sürü ilaç deniyor olabilirler. Tüm bunları düşününce de, ‘Kaç oğlum’ demediğim için pişmanlık duyuyorum, içimden ‘Affet beni Datvi’ diyorum.”

‘YARGIYA BAŞVURSUNLAR’

Gülas'ın bu iddialarına Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi İç Hastalıkları Bölüm Başkanı olan ve aynı zamanda ProAnimale adlı Almanya Hayvanları Koruma Derneği'nin Türkiye temsilciliğini yapan, Karacabey Ovakorusu Ayı Barınağı'nın sorumlusu Prof. Dr. Nilüfer Aytuğ yanıt verdi. Prof. Dr. Aytuğ, 6 yıldır Orman Bakanlığı ile birlikte sorumluluğunu temsilcisi olduğu Alman derneğiyle birlikte üstlendikleri 60 ayının bulunduğu barınakta, ayılara sedatif (sakinleştirici) verildiği, Datvi ve diğer ayıların kafeslerde tutulduğu yönündeki iddiların asılsız olduğunu söyledi.


Image


Datvi’nin Rize’den getirilip 26 Kasım 2007’de Karacabey Ovakorusu Ayı Barınağı’na konulduğunu belirten Prof. Dr. Aytuğ, hayvanlara sedatif verildiği iddasında bulunan kişilerin, derhal yargıya müracat etmesi gerektiğini vurguladı. Ayılar üzerinde deney yapıldığı idialarının da asılsız olduğunu belirten Prof. Dr. Aytuğ, kan örnekleri alınması konusunda her türlü yardımı yapmaya hazır olduklarını ve bu konuda merakı olan herkesi Karacabey’e davet ettiğini söyledi. Prof. Dr. Nilüfer Aytuğ sedatif iddiaları ile ilgili şunları söyledi:

“Röportajı okudum, beni en çok ilgilendiren ayılara sedatif verilmesiyle ilgili kısmıydı. Ayılara sedatif falan vermiyoruz. Kaldı ki verip vermediğimizi görüp sadece ordaki ortamı görerek bile bunu anlayabilirler. Bunun dışında ben daha öncede belirttim, ayılara sedatif verildiğini ya da bir takım deneyler yapıldığını düşünüyorlarsa eğer, lütfen yargıya müracat etsinler. Gelsinler iç alana girip kan alamayacaklardır, biz bu kanuda onlara yardımcı oluruz. İstedikleri laboratuvara hayvanların kanlarını göndersinler, bahsettikleri sedatiflerin verilip verilmediği konusunu lütfen kesinleştirsinler.”

‘DATVİ 25 BİN METREKARELİK ALANDA’

Prof. Dr. Nilüfer Aytuğ, ayı Datvi’nin kafeste tutulmasının söz konusu olmadığını da belirtti. Bütün vahşi hayvanların kafeste taşınması gerektiğini, onun dışında kendisinin çalıştığı yerlerde kafeste hayvan tutulmadığını kaydeden Prof. Dr. Aytuğ, “Datvi şu an 25 bin metrekarelik bir alanda yaşıyor, geldiğinden beri hiç kafeste yaşamadı. Bütün vahşi hayvanlar kafeste taşınırlar, ama onun dışında benim çalıştığım vahşi hayvanların hiç birisi kafeste barındırılmıyor. Bunu da Karacabey’e arzu eden herkes gelip görebilir. Aslında çok uzakta değiliz yani, İstanbul’a yakınız. Merak edenler buyursunlar gelsinler” dedi. ‘DATVİ DOĞAYA DÖNEMEZ’ Datvi’nin doğaya dönmesinin mümkün olmadığını belirten Prof. Dr. Nilüfer Aytuğ, bu konuda durum bildirgesinin oluşturulup taraflara sunulduğunu açıkladı. Prof. Dr. Aytuğ, şunları söyledi: “Aslında Datvi’nin doğaya dönüp dönemeyeceği konusunda durum bildirgesi oluşturuldu. Benim de içinde bulunduğum bir gurup tarafından bu görüşüldü ve bu durum bildirgesi ilgili olan taraflara ilan edildi. Bana sorarsanız Datvi doğaya geri dönemez. Datvi’nin doğaya geri dönüşünü engelleyen kişi veya kişiler de onunla çok fazla iç içe olarak uzun süre yaşayanlardır. Kaldı ki elimizdeki video kayıtlarında da mevcut bir kişi değil, Datvi ile çok kişi ilgilendi, bakımını çok kişi üstlendi. Lütfen rica ediyorum gerçekleri merak edenler Karacabey’e gelsinler.”


Image

Haytap

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar
bir hayvansever olarak güzel bloğunuza rastlamak beni çok mutlu etti.Datvi için çok üzülenlerdenim.
Hatta ona bakan hayvanseverin trt1 de belgeselini de izlemiştim.
Datvi keşke doğa da özgür kalabilsetydi.Şim di bu yazdıklarından irkildim doğrusu onları kobay olarak kullanmaları insanlık dışı bir şey.
Vu arada izlemeye aldım seni.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ayrıca yarın bloglara yolculuk etkinliğimde tanıttığım bloglar içidesin.
Sevgiler.

glgn dedi ki...

ben de çok mutlu oldum orguknit..senin gibi dostlarla karşılaştıkça,hayvanseverlerin hiç de azımsanmayacak sayıda olduğunu düşünüyorum..gelecekte onlar için daha güzel,yaşanabilir bir dünya istiyoruz..hepsi bu..hayvanların kendi doğalarına uygun yerlerde yaşaması taraftarıyım..ancak datvi gibi kendini kurtaramayacak kadar küçük hayvanların da bir süre bakılabileceğine inanıyorum.ayrıca sakinleştirici verilmesi veya ilaç deneylerinde kullanılması gibi konularda;sadece umarım öyle değildir diyebiliyorum..

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Bugün 11 Ağustos 2012. 4 gün önce barınağa gittim. Tedavisi tamamlanmış olan yaklaşık 60 ayı tam 10 hektarlık ormanlık alanda barınıyorlar. Beslenmeleri barınak görevlilerince sağlanıyor. Tedavisi sürmekte olan 6 ayı ise 15 dönümlük alanda barınıyor. Ayılara asla sedatif vs. verilmediği gibi kobay olarak da kullanılmıyorlar. Oradak ayıların çoğu insanlar tarafından eziyet görmüş, gözleri kör olmuş, burunları kırılmış hayvanlar. İnsanlar arabayla çarpmışlar. Anne ayı ölmüş, yavru ayı yaralanmış. Çarpanlar umursamadan kaçıp gitmişler. Yavru ayıyı gören bir köylü kurtarıp veterinerliğe götürmüş.
Vahşi hayvanları sevgiyle de olsa doğasından alıp evcilleştirirseniz o bir daha vahşi dünyaya dönemez. Bu yüzden Datvi'ye çok büyük haksızlık yapılmış. Datvi büyüyecek. Beslenme masrafları çok artacak. Kendini besleme yeteneğini kazanmadığı için insanlara muhtaç olacak. Kim besleyecek onu. Beslenme masraflarını kim karşılayacak. Aç kaldığında da hiç tereddüt etmeden karnını doyurmak amacıyla insanlara saldıracak. Bu doğanın kanunu. Datvi şimdi büyümüş ve çok emniyetli bir ortamda. Sağlıklı ve karnı doyuyor. Üstelik kendi cinsleri ile birarada 10 hektarlık bir alanda yaşıyor. Datvi, iyi niyetli bir insanın sevgisinin kurbanı olmuş. Bunun bilincine varılmasını isterim.